Obchodní podmínky
Úvodní ujednání
Prodávající
Prodejní stránky pneuatlas.cz provozuje společnost VEREX, s.r.o., se sídlem Berkova 486/21 Brno 612 00, IČO: 27723071, DIČ: CZ27723071, Spisová značka: C 54687 vedená u rejstříkového soudu v Brně a provozovnou na adrese Tišnovská 305, 664 34 Kuřim – dále jen prodávající.
Kupující soukromá osoba: Kupující – spotřebitel – soukromá osoba
Kupující podnikatel či živnostník: podnikatel nebo osoba jednající v nákup v rámci své podnikatelské či živnostenské činnosti a související s ní.
Odlišnosti v nákupním řádu jsou uvedeny v bodu 12/1 až 12/5.
1. Registrace a vstup na prodejní stránky pneuatlas.cz
- 1/1. Vstup do internetového obchodu www.pneuatlas.cz je možný i bez nutnosti registrace.
- 1/2. Taktéž pro objednání zboží, či objednání služeb na on-line stránkách www.pneuatlas.cz není zákazník povinen uskutečnit registraci.
- 1/3. Pokud zákazník projeví zájem registraci, je třeba vyplnit všechny potřebné údaje. Přihlašovacím jménem je e-mail zákazníka, na který obdrží informaci o provedené registraci a případné povolení vstupu do internetového obchodu. Heslo si stanovuje zákazník dle vlastního uvážení.
2. Ochrana - bezpečnost informací
- 2/1 Prodávající prohlašuje, že neposkytne veškeré data a informace předané kupujícím prodávajícímu třetí straně a použije je jen k vyřízení objednávky, distribuci zboží, fakturaci. Dále je může použít jen k interním potřebám - zasílání obchodních sdělení se souhlasem kupujícího. Každé takové sdělení bude obsahovat odkaz pro zrušení zasílání takovýchto nabídek.
3. Objednávka zboží a služeb – storno objednávky
- 3/1. Odeslaná objednávka je závazná ze strany objednajícího a zároveň stvrzuje souhlas s nákupním řádem při uzavření objednávky, kterou lze zrušit písemně zasláním na kontaktní e-mail pneuatslas.cz provozující společností VEREX, s.r.o.
- 3/2. Po odeslání objednávky bude zákazník informován e-mailem nebo telefonicky, o stavu přijetí objednávky a skladové dostupnosti objednaného zboží. V případě nedostupnosti zvoleného zboží, bude zákazníkovi nabídnuto zboží jiné obdobné kvality a ceny. V případě odmítnutí nabídky zákazníkem bude objednávka stornována ze strany společnosti VEREX, s.r.o. s důvodu nedostupnosti a nedostatečnosti skladových zásob.
- 3/3. Objednané zboží, které je inzerováno jako „skladem ihned“ bude odesláno do 24 hod, maximálně však do 48 hod od potvrzení objednávky ( v pracovní dny ) ze strany prodávajícího, v době hlavních sezon jaro a podzim, může být termín prodloužen z důvodu velkého množství objednávek, nebo překročení maximální kapacity přepravních služeb.
- 3/4. Objednané zboží, které je inzerováno jako „sklad externí“ bude odesláno od 2 dnů, maximálně však do 10 dnů od potvrzení objednávky ze strany prodejce. V případě nedodržení smluvního termínu dodání ze strany prodejce bude neprodleně zákazník informován o náhradním termínu dodání.
- 3/5. Objednané zboží, které je inzerováno jako „0 ks – na dotaz“ může být nabídnuto zákazníkovi z jiných zdrojů v termínech a cenách dle telefonické dohody mezi kupujícím a prodávajícím.
- 3/6. K uzavření kupní smlouvy a vzniku závazku dodat zboží dochází zasláním objednávky zákazníkem na prodejních stránkách pneuatlas.cz a potvrzením skladové dostupnosti prodávajícím.
- 3/7. Storno objednávky ze strany kupujícího je třeba provést obratem a v co nejkratším termínu. Storno objednávky oznámí kupující prodávajícímu telefonicky a následně e-mailem.
4. Ceny zboží a služeb
- 4/1. Ceny zboží a služeb na prodejních stránkách www.pneuatlas.cz jsou závazné. Cena za zboží je uvedena pod názvem „Nákupní cena vč. DPH“. Prodávající prohlašuje, že je plátcem DPH.
- 4/2. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu cen, kterou oznámí neprodleně kupujícímu před odesláním zboží. Takovou změnu může kupující odmítnout a zrušit objednávku.
- 4/3. V případě nejasností cen za zboží a služby kontaktuje kupující společnost VEREX, s.r.o. e-mailem nebo telefonicky. Kontakty jsou uvedeny na www.pneuatlas.cz.
- 4/4. Cena dopravného pro zákazníka je za 1 samostatný kus 140,- , od dvou kusů pneumatik či disků 70,- za každý kus zboží celkové váhy 31,5kg.
5. Platba za zboží a služby
- 5/1. Platba za zboží a služby objednané na stránkách www.pneuatlas.cz je realizovaná prostřednictvím přepravních společností WEDO nebo přímým rozvozem prodávajícím a osobním odběrem na provozovně prodávajícího ( Tišnovská 305, Kuřim 664 34 ), nebo bezhotovostním převodem.
- 5/2. Formou platby je dobírka hrazená při převzetí zboží od přepravní společnosti nebo hotovostní platba přímým rozvozem společnosti VEREX, s.r.o. nebo osobním odběrem na provozovně společnosti VEREX, s.r.o., Tišnovská 305, Kuřim 664 34, či bezhotovostní převodem dle bodu 4/3.
- 5/3. Platba převodem – kupující má možnost nakoupit zboží bezhotovostní platbou předem. Při uzavírání objednávky zaškrtne formu úhrady (platba převodem předem ) . Od prodávajícího obdrží fakturu e-mailem s formou úhrady převodem, kterou následně nejpozději do 10 ti dnů uhradí na účet prodávajícího bezhotovostní platbou. Pro urychlení expedice zboží doporučujeme po provedení úhrady zaslat potvrzení o úhradě prodávajícímu na kontaktní e-mail. Po připsání celé kupní ceny včetně případného přepravného, bude zboží expedováno do 48 hod kupujícímu na doručovací adresu.
- 5/4. Při splnění smluvních podmínek a kreditních závazků může být ze strany VEREX, s.r.o. nabídnuta forma platby převodem se splatností. Splatnost faktury je 10 dnů, v případech poskytnutí nabídky na naskladnění před sezónou i delší. Společnost VEREX, s.r.o. si vyhrazuje právo určovat délku splatnosti dle aktuální situace.
- 5/5. Zboží je majetkem společnosti VEREX, s.r.o. až do úplného zaplacení.
6. Dodací podmínky
- 6/1. Zboží k zákazníkovi přepravuje externí smluvní přepravní společnost WEDO nebo je uskutečněno přímým závozem Prodávajícím. Zboží si může zákazník odebrat i osobně v provozovně prodávajícího na adrese, Tišnovská 305, Kuřim 664 34 a není nijak zpoplatněno.
- 6/2. Prodávající může i bez předchozího upozornění změnit přepravní společnosti.
- 6/3. V případě dodání zboží přepravními společnostmi je zákazníkovi avizován termín dodání zboží. V případě dodání zboží přímým závozem prodávajícího, je dodání provedeno maximálně do druhého dne po objednání zboží, dle dohody mezi kupujícím a prodávajícím.
- 6/4. Na adrese doručení je nutné zajistit v den doručení převzetí zboží v době od 7:00 - 18:00. V případě dodání zboží přímým závozem prodávajícím může být doba dodání prodloužena i po 18.hod. V tom případě bude kupující upozorněn telefonicky a po odsouhlasení času závozu je takto uskutečněn.
- 6/5. Prodávající negarantuje rychlost a přesnost dodání zboží za externí přepravní společnosti. V případě uskutečnění dodání zboží přepravními společnostmi a nedoručení zboží během avízovaného dne dodání se zákazník obrací s dotazem na přepravní společnost nebo prodávajícího. V případě uskutečnění dodání zboží prodávajícím ale nedoručení zboží v avízovaný den dodání se zákazník obrací s dotazem na prodávajícího či přím přepravce.
- 6/6. Prodávající neručí za poškození zboží vzniklé při dopravě přepravní společností. V případě zjištění poškození je zákazník povinen toto neprodleně reklamovat u přepravní společnosti při převzetí zboží a oznámit tuto skutečnost prodávajícímu, který bude urgovat vyřízení reklamace u přepravce.
- 6/7. Převzetí zboží - doporučujeme důkladnou kontrolu zboží při převzetí od přepravce. Zejména neporušenost obalu či zásilky, kompletnost doručeného zboží a jeho správnost. Při pochybnostech prosíme o telefonní kontaktování prodejce a konzultaci před převzetím.
7. Vrácení zboží bez udání důvodů – odstoupení od kupní smlouvy kupujícím
- 7/1. Kupující má dle nového občanského zákoníku platného od 1.1.2014 nárok na odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodů do čtrnácti „14“ dnů od prokazatelného převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prokazatelně doručeno nejpozději do „14“ dnů od prokazatelného převzetí zboží, na adresu prodávajícího VEREX, s.r.o., Tišnovská 305, 664 34 Kuřim, nebo elektronickou poštou na e-mailovou adresu prodávajícího Info@pneuatlas.cz.
- 7/2. Vrácení zboží – v případě odstoupení od kupní smlouvy musí kupující nejpozději do čtrnácti „14“ dnů vrátit zboží prodejci nebo zaslat doklad o prokazatelném odeslání zboží kupujícímu včetně dne následujícího ode dne převzetí.. Náklady za přepravu vráceného zboží hradí kupující.
- 7/3. Vrácené zboží – vrácené zboží bez udání důvodů nesmít být poškozené, nést zjevné známky opotřebení a je li to možné v původním obalu. Vrácené zboží nepovažujeme za opotřebené, pokud je vyzkoušel jako zákazník v kamenné prodejně.
- 7/4. Vrácení peněz – po obdržení vráceného nepoškozeného a nepoužitého zboží, bude do čtrnácti „14“ dnů kupujícímu vrácena plná kupní cena včetně částky za přepravné ke kupujícímu bezhotovostně na účet kupujícího, který mu sdělí při žádosti odstoupení od kupní smlouvy, nebo hotovostně na pokladně prodávajícího při osobním vrácení zakoupeného zboží.
- 7/5. Prodávající není povinen vrátit peněžní prostředky za vrácené zboží kupujícímu, dokud neobdrží prodávající vrácené zboží nebo kupující jednoznačně neprokáže že zboží neodeslal prodávajícímu zpět v zakoupeném množství.
- 7/6. Náklady za přepravu vráceného zboží hradí kupující.
- 7/7. Pokud kupující obdrží k zakoupenému zboží dárek, je povinen při odstoupení od kupní smlouvy s vráceným zbožím také vrátit i dárek v odpovídajícím stavu při předání a darovací smlouva odstoupením od kuní smlouvy zaniká. Při nevrácením dárku se zbožím, bude kupující vyzván ke vrácení a v případě nedodání dárku do zákonné lhůty čtrnácti dnů kterou má prodávající na vrácení finančních prostředků za prodané zboží, bude odečtena adekvátní částka ceny dárku z vrácených finančních prostředků za zakoupené zboží. O tuto částku bude odesláno nebo vráceno méně od celkové kupní ceny včetně případného přepravného.
Právnická osoba, či osoba jež jedná při objednávání v rámci své podnikatelské činnosti nebo výkonu povolání: Nelze odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodů.
8. Odstoupení od kupní smlouvy prodávajícím
- 8/1. Prodávající má právo na odstoupení od kupní smlouvy, pokud je takové plnění nemožné ze strany prodávajícího například:
- 8/2. Pokud dojde k vyprodání zboží které předmětem plnění kupní smlouvy.
- 8/3. Pokud kupující neuhradí celkovou cenu za zakoupené zboží.
- 8/4. Pokud kupující odmítne převzít objednané zboží.
- 8/5. Prodávající si vyhrazuje právo na odstoupení od kupní smlouvy při uvedení chybné ceny objednaného zboží.
Každou takovou skutečnost prodávající obratem (v pracovní době) sdělí prodávajícímu a to telefonicky nebo e-mailem na adresu kupujícího. V případě předem uhrazeného zboží bude neprodleně vrácena celá částka na účet kupujícího.
9. Záruka zboží a služeb
- 9/1. Záruka na zboží zakoupené na www.pneuatlas.cz je prodloužená nad rámec stanovený zákonem a to na 36 měsíců (tedy 3 roky) ode dne prodeje.
- 9/2. Záruka se nevztahuje na poškozené zboží způsobené při přepravě k zákazníkovi, neodbornou manipulací s ním nebo mechanické poškození.
10. Zpětný odběr použitých pneumatik – ekologická likvidace pneumatik
- 10/1. Místo bezplatného zpětného odběru pneumatik je na adrese: VEREX, s.r.o., Tišnovská 305, Kuřim 664 34 v pracovní době Po. - Pa. 7.00 – 17:00 hod,
- 10/2. Zpětný odběr pneumatik může zákazník uplatnit pouze po předchozím odsouhlasení společností VEREX, s.r.o.
- 10/3. Zpětný odběr pneumatik je uskutečněn zákazníkovi zdarma.
- 10/4. Společnost VEREX, s.r.o. uplatňuje zpětný odběr pneumatik na likvidaci v souladu s pravidly pro nakládání s odpady a na základě smluvních podmínek s dodavateli pneumatik prostřednictvím smluvních partnerů s oprávněním pro ekologickou likvidaci pneumatik.
11. Reklamace zboží
- 11/1. Reklamace zboží probíhá v souladu se Zákonem o reklamacích.
- 11/2. Reklamující je povinen při uplatnění reklamace předložit jakýmkoliv způsobem reklamované zboží a doklad o jeho nabytí na níže uvedené adrese provozovny společnosti VEREX, s.r.o., který zároveň slouží jako záruční list v kontaktním místě pro přijetí reklamací společnosti VEREX, s.r.o. na adrese VEREX, s.r.o., Tišnovská 305, Kuřim 664 34.
- 11/3. Pokud se zákazník nemůže dostavit osobně na místo pro přijetí reklamací, může využít možnosti zaslání reklamované zboží přepravní službou společně s popisem závady do místa pro přijetí reklamací společnosti VEREX, s.r.o. vždy na adresu VEREX, s.r.o., Tišnovská 305, Kuřim 664 34
- 11/4. Společnost VEREX, s.r.o. neodpovídá za dodržení termínů pro vyřízení reklamace v případě požadavku zákazníka na předání reklamovaného zboží výrobci k podrobnějšímu posouzení.
- 11/5. Společnost VEREX, s.r.o. se zavazuje neprodleně po obdržení výsledku o reklamaci ze strany výrobce informovat zákazníka o výsledku reklamace. V případě uznané reklamace obdrží zákazník „Vyjádření o reklamaci“ a náhradou nové zboží ihned po dodání od výrobce zdarma a přiměřenou náhradu za přepravné při odeslání reklamovaného zboží do místa reklamace. V případě zamítnuté reklamace obdrží zákazník neprodleně „Vyjádření o reklamaci“ a reklamované zboží mu bude vráceno na jeho náklady, nebude-li dohodnuto jinak.
- 11/6. Po obdržení reklamovaného zboží bude kupující kontaktován e-mailem pro doplnění informací k reklamačnímu řízení, například informace o vozidle, pozici reklamovaného zboží na voze, tlaku a dalších potřebných informací které jsou nutné pro zákonné vyřízení reklamce.
- 11/7. Po obdržení vyřešené reklamace od výrobce bude kupující prodávajícím neprodleně informován telefonicky nebo e-mailem o výsledku reklamace na kontaktní údaje uvedené při podání reklamace, nejpozději do třiceti „30“ dnů.
- 11/8. V případě kladné reklamace bude telefonicky nebo emailem dohodnuto s kupujícím o předání zboží, vrácení podílu nebo celé kupní ceny.
- 11/9. V případě zamítnutí neoprávněné reklamace bude kupující telefonicky nebo emailem neprodleně informován o výsledku reklamace a dohodnut další postup dořešení reklamace a vrácení reklamovaného zboží.
- 11/10. Neodstranitelné a odstranitelné vady: pokud se vyskytnou na zboží odstranitelné vady má kupující nárok na jejich odstranění bez zbytečného odkladu. Pokud je to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu zboží, nebo pokud se týká vada jen části věci, má nárok na výměnu dané části zboží. Pokud není takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu kupní ceny nebo může od smlouvy odstoupit.
- 11/11. Pokud se vyskytne neodstranitelná vada, která brání řádnému užívání věci jako věci bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo může odstoupit od kupní smlouvy. Taktéž může kupující odstoupit od kupní smlouvy nebo požadovat výměnu zboží při opětovném výskytu opravitelných vad a to (při třetí stejné opravitelné vadě nebo jakékoli čtvrté vadě).
- 11/12. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. Pokud není věc při převzetí ve shodě s kupní smlouvou, má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídající kupní smlouvě. A to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou. Není-li takový postup možný (nelze-li splnit požadavek kupujícího) může kupující požadovat přiměřenou slevu nebo od smlouvy odstoupit.
- 11/13 Kupujícímu odpovídá prodávající za to, že zboží při převzetí kupujícím nemá vady. má zboží vlastnosti, které si kupující a prodávající ujednaly, a pokud nemají ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal ve své prezentaci nebo které kupující očekává s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy prováděné výrobcem či prodávajícím. Dále že se zboží hodí pro účel, který pro jeho použití uvádí výrobce nebo prodávající či ke kterému se zboží tohoto druhu většinou používá. zboží odpovídá kvalitě nebo provedením inzerovanému výrobku či předloze, pokud byla jakost či provedení určeno podle dohodnutého inzerovaného výrobku či vzorku dle předlohy. Dále je li zboží ve správném množství, míře či hmotnosti a zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- 11/14 Ujednání uvedená v ostavci 11/13 se neuplatňují u zboží nabízeného za sníženou cenu na vadu, kvůli které byla nižší cena ujednána,dále na opotřebení zboží způsobené jeho běžným a obvyklým používáním, u již použitého zboží na vadu odpovídající míře opotřebení, kterou zboží mělo při nákupu a převzetí kupujícím, či pokud to vyplívá z povahy zboží.
- 11/15. Pokud se projeví vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, považuje se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Za datum uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající převzal od kupujícího reklamované zboží.
12. Kupující podnikatel či živnostník, nebo osoba jednající při nákupu v rámci své podnikatelské či živnostenské činnosti a související s ní, dále jen podnikající.
- 12/1.Záruka zboží pro podnikající je od prokazatelného převzetí zboží 12 měsíců, pokud výrobce neuvádí jinak.
- 12/2. Podnikající nemá právo na odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodů.
- 12/3. V případě vrácení zboží podnikajícím, může prodávající požadovat storno poplatek až do výše 10% z kupní ceny bez DPH.
- 12/4. U podnikajícího neplatí, že pokud se projeví vada během šesti měsíců, považuje se vadné zboží už při převzetí.
- 12/5. Podnikající nemá nárok na úhradu přepravného při oprávněné reklamaci zboží.
13. Ochrana osobních údajů GDPR
-
13/1 Společnost Verex, s.r.o., nakládá s osobními údaji dle znění zákona o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb. a informace o osobních údajích jsou zabezpečeny a uchovávány v souladu s platnými zákony ČR zejména však se zákonem o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb. ve znění pozdějších dodatků a předpisů.
-
13/2 Bez výslovného souhlasu zákazníků nakládá společnost VEREX, s.r.o. s těmito uvedenými osobními údaji pouze a výhradně v rozsahu, které upravuje zákon o ochraně osobních údajů, a to především v § 5 odst. 2 písm. b) a v § 5 odst. 6. Společnost Verex, s.r.o. je jak prodávajícím pro plnění všech povinností z kupní smlouvy tak i jejich uchovávání dle zákona a i správcem osobních údajů a dat.
-
13/3 Společnost VEREX, s.r.o., může předávat osobní údaje třetím stranám a to jen na základě zpracování objednávky a její distribuce zboží či služeb smluvní stranou Verex, s.r.o., zejména přepravcům či poskytovatelům dalších služeb a to jen pro účely zpracování objednávky a její vyřízení . Tato třetí strana nebude nijak dále takové údaje zpracovávat či využívat pro vlastní potřebu.
-
13/4 Osobní údaje zákazníků jsou řádně a plně zabezpečeny proti zneužití třetí stranou a společnost Verex s.r.o., tyto data uchovává po dobu nejméně 3 let v rozšířeném rozsahu a pro plnění legislativních povinností po dobu nejméně 10 let v minimálně základním především pro účetní a archivační.
-
13/5 Zákazník může u společnosti VEREX s.r.o. kdykoliv zrušit svůj souhlas se zpracováním svýchosobních údajů pro marketingové účely. V tomto případě zákazník kontaktuje společnost Verex, s.r.o pomocí kontaktů uvedených na webových stránkách, ve kterém došlo k vytvoření objednávky. Společnost Verex, s.r.o., na základě takové žádosti již nadále nebude zpracovávat osobní údaje zákazníka jinak, než pro účely evidence dané platnou českou legislativou či oprávněným zájmem správce.
-
13/6 V případě podezření, že nezpracováváme Vaše osobní údaje v souladu s nařízením GDPR nás Neprodleně prosím informujte a v případě že bude vaše podezření oprávněné, dojde z naší strany k neprodlené nápravě Vašich osobních údajů nebo se můžete obrátit přímo na příslušný Úřad pro ochranu osobních údajů.
- 13/7 V případě uchováváme Vašich osobní data na základě získaného souhlasu, můžete takový souhlas kdykoliv odvolat. Po odvolání souhlasu budou takové osobní data vymazána nebo anonymizována. Souhlasem se nerozumí taková data, která jsou získána za účelem uskutečnění kupní smlouvy a následných legislativních povinností. Vaše osobní data mohou být úplně zrušena po uplynutí takového účelu, za jakým účelem byla získána nebo se na ně již nadále nevztahují legislativní povinnosti.
14. Závěrečná ustanovení
- 14/1 Veškeré vztahy či případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle českého práva a budou vždy řešeny příslušnými soudy České republiky.
- 14/2 Případné spory kupujícího se společností VEREX, s.r.o., lze také řešit mimosoudní cestou. V takovém případě Kupující může kontaktovat prostředníka mimosoudního řešení sporu, kterým je například Česká obchodní inspekce, nebo ODR platforma. Více informací k řešení mimosoudním sporů, je poskytováno na internetových stránkách České obchodní inspekce. Bude-li Kupující chtít využít mimosoudní řešení sporu, pak doporučujeme Kupujícímu nejdříve kontaktovat písemně společnost VEREX, s.r.o. pro vyřešení nastalé situace na e-mailech info@verex.cz nebo info@pneuatlas.cz.